Skriv ut

Utskrift

Skriv ut

Lansering av Svensk Plast– Ibland är plast ett bättre alternativ

Nu har vi äntligen lanserat kommunikationssatsningen Svensk plast och en sex veckor lång kampanjperiod är påbörjad. Vi kommer vara synliga i flera olika kanaler på sociala medier och så klart på kampanjens egen webbplats, www.svenskplast.se.

Svensk Plast samlar värdekedjan kring plasten genom återvinnare, varumärken och plastbranschen själva. Initiativet startade under 2020 när vi på IKEM tillsammans med SPIF, Svensk plastindustriförening,  och Polymercentrum tog fasta på medlemmarnas önskemål om en enad röst i plastdebatten. Plasttillverkare och värdekedjan ville få utrymme till att berätta om det arbete som redan görs och hur vi bidrar till utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle. Önskan att skapa ett debattklimat med fokus på rätt material på rätt plats blev grunden till initiativet Svensk Plast.

Under parollen ”Ibland är Plast ett bättre alternativ” har projektet för avsikt att förmedla transparent fakta och kunskap om plast för att verka för en konstruktiv debatt och hållbar plastanvändning i hela värdekedjan. Genom humor och tänkvärda budskap i sociala kanaler som Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn kommer vi sprida budskapet och driva trafik till projektet hemsida.

Vi uppmanar nu att alla våra medlemmar och kollegor i branschen att vara med och sprida denna kampanj i era sociala mediekanaler. Gå in och besök kampanjens wepplats svenskplast.se  och sociala kanaler och dela vidare till alla ni känner.

Till webbplatsen för Svensk Plast 

Svenskt Plast på LinkedIn 

För att vidareutveckla projektet och ta fram ytterligare kampanjperioder söker vi nu efter ytterligare finansiering. Man kan sponsra projektet genom ett frivilligt bidrag eller genom något av våra partnerpaket. Hör av dig till Henrik Oxfall om du är intresserad av att veta mer.

Logga in eller skapa en inloggning

Då får du ta del av mer information på webben.

Logga in